Una democràcia cristiana europea per al País Valencià: el factor internacional en la UDPV /Francesc Marco Palau

Por: Tipo de material: TextoTextoIdioma: Catalán Tema(s): Recursos en línea: En: Actas del VIII Encuentro de Investigadores del FranquismoResumen: La comunicació versa al voltant de la importància del factor internacional en el desenvolupament de la UDPV –la democràcia cristiana valenciana amb consciència nacional- en el marc del segon franquisme i en un País Valencià on els moviments d’oposició democràtica al règim tindran com a referent intel·lectual la figura de Joan Fuster. En aquestes pàgines es farà present la voluntat d’importar el model europeu per part dels universitaris fundadors, el paper de Mounier com a inspirador ideològic, els contactes amb els seus homòlegs italians i alemanys que els ajudaran a formar-se i la força teòrica que els suposa tenir interlocutors internacionals de cara a les primeres eleccions. Així, a partir d’entrevistes amb els principals dirigents vius de la Unió Democràtica del País Valencià, arxius particulars, documentació interna del partit i premsa del moment s’intenta explicar el paper internacional en les diverses etapes del partit que intentava convergir el fusterianisme, la proposta cooperativa, el personalisme comunitari i la centralitat de l’antiga Dreta Regional Valenciana.
Lista(s) en las que aparece este ítem: Encuentros de Investigadores del Franquismo
Etiquetas de esta biblioteca: No hay etiquetas de esta biblioteca para este título. Ingresar para agregar etiquetas.
Valoración
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
No hay ítems correspondientes a este registro

Página web subvencionada totalmente por la Consejería de Cultura y Turismo de la Junta de Castilla y León